Vandr v Jeseníkách

Tentokrát jsme pro vás připravily rychlý přechod Jeseníků, když nemáte moc času, ale hory si vás stejně přitáhnou :).

Report pro vás sepsala Hanka Dolasová a Mareček

1. den: Žulová – Vodopády stříbrného potoka – útulna Mates (15 km)

Auto jsme nechali v Jeseníku a do Žulové se vydali vlakem, pro sportovní vozík nic moc, ale zvládli jsme to. Ze Žulové je to cca 3,5 km do Nýznerova. V Nýznerově doporučuji výbornou restauraci Rybářská bašta. Já jsem si objednala luxusního pečeného pstruha (a to moc ryby nejím). Navíc se u restaurace nachází peckovní hřiště i s pískem pro děti ve stínu.

Dále pokračujeme po asfaltce (cyklo 6171) směr Vodopády stříbrného potoka. Je potřeba se připravit, že jdete po asfaltu 5km než se dostanete pod stromy. Vodopády jsou parádní atrakce pro děti, co mají rádi vodu. My jsme si smočili nohy, ale voda je fakt ledová. Od vodopádu jdete celou dobu kolem vody.

Po cestě dál potkáte Sokolí skály, kde je útulna, která je super na zastavení i na přespání. Okolo útulny se nachází velká louka s potůčkem, kde se děti neutopí a pohrají si. My narazili na skupinku tatínků s dětmi, co tam bivakovali a měli tam udělanou lanovku, kde teda povozili i mého prcka. Pivo se jim chladilo v řece a ve srubu dělali párky. Možná bychom tam i přespali, ale věděla jsem, že nás čeká ještě kus cesty. Dále jsme se napojili na cyklo 6044 na rozcestníku Polská cesta.

Našim cílem byla útulna Mates. Celá trasa měří cca 15 km a vede pouze do kopce (doporučuji na krásný zadek :D) Okolí útulny bylo bohužel rozježděno traktory, tak jsme postavili stan na kopci a přespali.

2. den: útulna Mates – Smrk-hraničník – Paprsek – Ramzová (13 km)

Druhý den jsme se vydali po po žluté na Smrk-hraničník a tam po CZ/PL hranici až na Paprsek. Jen pozor na místo zvané Brousek. Nachází se tam kamenní sráz (cca 50 metrů) a tak je potřeba snést první dítě, potom vozík. Paprsek je úžasné místo. Doporučuji luxusní borůvkové knedlíky a vývar. Nachází se tam také dětské hřiště, jak pro prcky, tak pro velké děti, které je v lese. A pro maminky a tatínky výhledy :).

A pak nás čekala cesta zpět po červené směr Ramzová, kde jsme nastoupili do vlaku a jeli pro auto do Jeseníku. Po cestě je pouze nepříjemný úsek od Císařské lovecké boudy, kdy se jde cca 400 m úsek z kopce po šutrech.

Tip na závěr:

Ještě zmíním Císařskou loveckou boudu, kterou potkáte po cestě na Ramzovou. Přijde mi to jako dobré místo na přespání. V Petříkově jsem viděla velkou bobovou dráhu, tak tu vyzkoušíme příště.